Skåneveckans Årsmöte 2018

Lördagen den 27:e januari gick skåneveckans årsmöte av stapeln. Klockan 14.00 samlades stora delar av alla medlemmar (15) i Skåneveckans Vänner för det sedvanliga årsmötet.

Innan mötet tog fart ramlade Ulf Gardelius in som en överraskningspresent från Mange som bekant numera huserar på Västkusten och kunde inte deltaga. Ulf höll en kort lektion i Durspel och avslutade det hela med att spela ”Whisky in the Jar” passande för presenten Mange skickade med en flaska Whisky.

Nu kunde mötet ta sin början… nej inte än? det knackade på dörren igen och då dök Mange själv upp som en överraskning, kul!

Det avhandlades som vanligt en massa som hade hänt under 2017 och det presenterades två resor som allt är inbokade för detta år, Skåneveckan och nytt för i år en Ryder Cup utmaning från Göteborgarna där vi beger oss till Västkusten under en helg.

Årsmötet höll på i hela fyra timmar sedan var det dags för en bankett som dukades upp i restaurang ”Matsalen” kvällen avslutades med kaffe avec i biblioteket på Strand Hotell med en lite ”egen” tävling som Magnus bjöd på. Fullständigt protokoll och detaljer återkommer Mattias med inom kort.