Årsmöte för 2010 samt Säsongsplanering för verksamhetsåret 2011

Sammankallat av: Peter Andersson, Per Funk
Typ av möte: Årsmöte samt säsongsplanering
Sekreterare: Mattias Ahlgren
Föredragande: Mer eller mindre alla till slut

Mötesdeltagare: -Peter Andersson, Per Funk, Magnus Jakobsson, Fredrik Pettersson, Mats Johansson, Håkan Andersson, Mattias Ahlgren.
-En liten Malte deltog under de tre första punkterna, dock utan rösträtt.
-Daniel Zedergren var inbjuden men ej närvarande.

1. Samling med välkomstdryck
Peter och Per tog emot sällskapet i Keges fina entré där det även bjöds på välkomstdryck i form av härligt julig glögg.

2. Ärende nummer 1, diskussion och beslut i frågan

3. Julmåltid till minne av Kristi födelse
Peter och Per hade dukat upp en alldeles förträfflig julmåltid som mötet frossade i. I takt med att mötet mindes Kristi födelse..
a. ..intogs även ett gäng snapsar av Aalborgs allra förträffligaste.
b. ..sjöngs det en del fina sånger
c. ..drogs det ett par Masse-storys

4. Kaffe och avec
Kaffemaskinen spelade oss ett litet spratt genom meddela något med …water…. Tur i den oturen var att Avec´en inte innehöll så mycket water för den fanns tillgänglig i alla fall.
Beslut: Mötet kom fram till att fokusera på Avec!

5. Tillbakablickar från året som gått
Ciceron att guida oss på en resa genom året som gått var Magnus. Genom vår eminenta hemsida ledde Magnus oss genom säsongen som gått med hjälp av bild och text. Ett par punkter där vi stannade extra länge var:
a. Skåneveckan och främst incidenterna med Henke Larsson och Manges ragnsellsklädsel.
b. Aalborgtourens olika deltävlingar
c. Att Peters Carlsbergsbag var nära att bli nerpinkad på Böda Sand.
d. Bilderna och historierna från Turkiet.

6. Presentation av upplägget för Skåneveckan 2011
Peter intog presentationsplatsen och ett sus gick genom åhörarna när han drog igång en interaktiv presentation av Skåneveckan 2011.
Åhörarna blev trollbundna av den magiska presentation Peter producerat. Den hade allt. Det var text som kom infarande från vänster, det var bilder som verkade dyka upp från ingenstans och laserljudeffekter som förde tankarna till Star Wars! PowerPoint när det är som bäst! Att försöka återge denna presentation i skriven form är omöjligt.
Peter ombedes därmed vidarebefordra denna som bifogad fil till dessa mötesanteckningar!
Alla tyckte upplägget var kanon. Det fanns en fråga där mötet fattade ett inriktingsbeslut. Enligt upplägget börjar resan måndagen den 25/4. Peter ventilerade frågan att om vi tittar på avgångar den 24/4 så skulle vi kunna få in en runda till.
Beslut: Mötet gav Peter i uppgift att arbeta vidare utifrån möjligheten att komma iväg en dag tidigare.

7. Diskussion och planering inför verksamhetsåret 2011
Väl framme vid denna punkt skulle man kunna tro att mötet börjat tröttna men istället var humöret och kreativiteten på topp. Många idéer ventilerades men någonstans är det denna verksamhetsplan vi kommer att jobba efter:
a. Skåneveckan – Flaggskeppet för Skåneveckans vänner får i år en liten ny form bland annat utan Hjortsby torp. Ansvarig: Peter.
b. Aalborgtouren – Aalborgtouren lever vidare. Den kommer att utökas till 10 deltävlingarna samt även vissa övriga nyheter. Inriktningen är att deltävlingarna spelas på vardagar efter jobbet. Presentation av upplägg presenteras på hemsidan 1 feb 2011. Ansvarig: Magnus och Mattias
c. Stockholm i vårt hjärta – Ett nytt event denna säsong blir en Stockholmsresa i samband med Nordea Scandinavium Masters. Stockholm i vårt hjärta är dock enbart ett arbetsnamn. Upplägget blir något i stil med fredag=resa+golfrunda, lördag=se masters, söndag=golfrunda+resa. Ansvarig: Zedda och Peter.
d. Höstresan avskaffas. Den höstresa som fört oss till Åland och Öland de senaste säsongerna avskaffas.
e. Östergarn Autumn rumble – Östergarnsfalangen hösttävling får fortsatt förtroende. Första helgen i oktober gäller preliminärt.
f. Turkiet supertour. Hela gänget drar till Turkiet som säsongsavslutning. Peter, Mange och Perra står för ansvaret.

8. Fortsatt trevligt samkväm, pokerspel, skitsnack, Play station 3, dryck, skryt, ljug
Tror vi säkert fick med det mesta utom det som är överkryssat. Vi petade bland annat istället in lite massage.
Beslut: Mange beslutade att han skulle åka hem lite tidigare, runt midnatt.
Beslut 2: Någon timme senare beslutade mötet att åka efter Mange. Långt efter midnatt flyttade mötet ut till melodislingan i Vibble. Heder åt Mange och Annen som inte bara släppte in oss utan dessutom bjöd på salamikorv och whiskey. En fet salamikorv och ett par glas whiskey senare avrundades mötet med en taxifärd till Visby igen.